Dags igen...

Kanske att jag ska börja blogga lite igen, men inte varje dag som förut, de blir ganska långrandigt i längden. Gårdagens inlägg om PT blev en succé, funderar på att skriva lite ibland om personer som betyder något extra, det gör både mej glad o den som berörs av det :)

Idag har jag vart med farmor till kyrkogården satt lite ljung, la dit lite grenar av gran o tände ett ljus, finfint ska det va på gravarna när de blir (Halloween som de flesta skulle säga), men jag säger Allahelgona helgen, för det är nu vi ska fira alla helgon, inte sätta skräck i samhället. Men de kom jue de också så halloween har blivit mer av en tradition i den svenska vardagen. Jag tycker det är helt okej med alla halloweenutstyrslar o så, roligt, men ibland är de rätt drygt när små "snorungar" kommer o tigger, blir de inge godis nä då kan man oftast räkna med ägg på huset elr annat snusk de kletar på, fast de finns jue förstås små söta ungar som kommer o inte alls busar ;) Menmen man har jue själv vart liten en gång i tiden o sprungit runt till hus o skrikit "bus eller godis", o en del bus blev de nog allt, men de är väl sånt man tycker är roligt i den åldern xD Ojoj så jag svamlar på från kyrkogård till halloween, knäppis.

Efter krygogården blev de "city", blev fika på waynes, mums älskar deras varma choklad med marsmallowsfluff :) Blev lite shopping, farmor hitatde nån söt marinblåblus som hon köpte, så blev en skjorta till mej också, mena kan inte alltid komma hem tomhänt ;P Tack snälla farmor! (Den senaste tiden har man blivit rejält bortskämd, men va ska man göra då när man inte fått nån egen inkomst sen sista juni?) Hoppas få pengar imorn från arbetsförmedlingen "jobbgarantin", men de är nog inte säkert man vet jue hur seg de är med allt, af är en flopp helt enkelt.

Nu ska jag ta reda på lite kläder, sen laga pannkakor, tror jag ska göra med äpplen o kanel i, har börjat tröttna på bara pannkakor. Ikväll träning sen hem till ödehuset o kolla tv, skönt ibland o bara va ensam :)

Hade så bra!

PT jag hoppas du får nå att skratta åt nu ;)


Handboll finns de nån bättre sport?? Nej, skulle inte tro det, fotboll kan va kul men verkligen inte på samma sätt som handboll :)

Kommentarer
Postat av: proud mama

nu är jag stolt malin! att du tar tag i bloggandet igen.. PROUD MAMA.

2009-10-29 @ 18:21:23
URL: http://juliaenylen.blogg.se/
Postat av: isabelle

Vadå? Ska du komma hit imon? Tack för förvarningen Malin, då kan jag fly innan du kommer hit :)

2009-10-29 @ 18:30:33
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Jaha, okej ;/ Ja, men det förstår jag att du inte kan :) Men vi får träffas en annan dag!

2009-10-29 @ 23:27:32
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Grannfanskapet PY

ALLTID så roligt att läsa dina inägg xD

2009-11-02 @ 13:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0