Så nu är det verkligen över? Alla våras legend lägger skorna på hyllan!

Det är med tårar i ögonen och gråten i halsen man inser nu är det slut. Denna älskade fotbolls spelare, min gamla idol och förebild sen barnsben lägger skorna på hyllan. Henrik Larsson en stor spelare av världsklass. Är och kommer alltid förbli min stora idol. Hans potentiella förmåga att göra snygga framspel och snygga mål är nu ett minne blott. Nu kommer man minnas alla finna mål som denna bra fotbollsspelare gjort, kommer kännas tomt att inte kunna se han spela fotboll längre. 

En stor spelare som vart av stor betydelse för både landslag och klubblag. Ett glatt ansikte utåt i media. En från början liten grabb som inte alls var något speciellt bara en liten vanlig 6-årig pojke som ville börja spela fotboll. Inte trodde man väl att han hade det lilla extra??

När han då blott 21 år gamla Henrik Larsson bytte från sin modersklubb Högaborgs BK till Helsingborgs IF, då kanske känslan av att han skulle bli något fanns. För min del var jag på tok för liten, inte visste jag redan då. Först när man kom upp i åldrarna började jag se den person som skulle bli en stor idol för mej.

Sen dess har han spelat i klubbar som Feyenoord, Celtic FC, FC Barcelona och sedan för att få cirkeln sluten återvända till Helsinborgs IF. Men inte nog med det hann han även med att bli utlånad till Manchester United för några månader.

En kille med mycket i bagaget, vunnit priser som brons i vm -94, skotsk ligamästare fyra gånger, skotska cupen två gånger, skotska ligacupen tre gånger, spansk ligamästare två gånger, spanska supercupen två gånger, UEFA champions league mästare, svenska cupen och även Engelsk ligamästare med Manchester fast han egentligen spelat för få matcher för medalj, men de lyckades göra ett undantag. Tänk så mkt på bara 17år, nästan hela mitt liv. 

Plus även att han vunnit guldbollen två gånger, guldskon och andra dyrbara utmärkelser. Det förklarar verkligen vilken stor stjärna han är och kommer förbli. 

Så nu är cirkeln sluten min stjärna lägger skorna på hyllan, tack för den här tiden! Nu får han mer tid över att umgås med frun och barnen, och hoppashoppas att han en dag kan komma tillbaka men som fotbollstränare eller vad sägs som FÖRBUNDSKAPTEN?? :D


Då en ung Henke med rastflätor!

Idag en snygg Henke med helrakat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0