Tylösandsresan nu ett minne blott ;)

För er som inte orkar läsa stanna här. Måste jue berätta om Tylösands resan som jag kommer leva på länge nu :)

Tisdag 21/7 började färden mot Halmstad. Tog upptåget till Uppsala o böt där till buss som skulle ta oss till helsingborg för bussbyte o sen mot Halmstad tog hela natten typ, kom till Halmstad vid åtta tiden. Därifrån blev de lokalbuss mot Tylösand, inte så svårt att hitta campingen som vi skulle slagga på "Karlstorps camping" :) Helt nice där! Blev festandes varje dag förutom söndan.

På onsdan spelade Tomas Ledin i Tylö, men för min del blev de inte av att jag lyssnade utanför som Ida o en till gjorde. Redan då första dan träffade vi på folk som bor nära oss folk från Leksand o sen även två grabbar från Gävle Robin o Robin :) Så två helt underbara tjejer från Mjölby Lisa o Johanna :) O Malmöbor ^^

På torsdan va de väl meningen med krogen i Tylö men så blev de icke för mej too much alcohol ^^ Idiisen o Dolme drog dit iaf, "Leifs lounge" haha xD O Ida knäpp som hon är så är hon dålig på att känna igen kändisar så hon höll på att missa att se Per Gessle o Björn Borg, fan att jag inte va med :P

Fredan blev de lugnt med alkoholen försökte komma in på "Leifs lounge" då men var 23 denna dag så bara att skita i de :/

Lördan blev de ännu mer party. På dan passa jag o Ida på att hålla oss på stranden ett litet tag mednas vädret till lät de :) After beach på "Hotell Tylösand" (som btw Per Gessle äger), helt sjukt roligt så jävla bra musik o sjukt mkt folk, Gävles underhållning o "drag" är bara en skit i havet till skillnad från Tylösands xD Blev gott med några Halmstads päroncider så var vi helt på partyhumör då för sjung o dans med alla andra tusen? Efter after beachen nalkades det bad, jag som inte hade bikini tog mej ett dopp i kläderna haha avsvalkande skönt :) Sedan blev det beachvolleyboll o visst tror jag att jag, Lisa o Robin B vann överlägset mot Ida, Johanna o Simon:) Sen drog Ida hemåt mot campingen så lira vi lite fotboll o återigen var jag o Lisa med i vinnande laget men nu med andra Robin i laget mot Robin B, Johanna o Simon hihi :) Senare på kvällen blev det krogen i Halmstad med två "Goa gubbar från Göteborg": Christoffer o Johan om jag inte missminner mej haha xD Förfestade med dem + en till kille från Götet o tre brudar därifrån, kommer bara ihåg vad två av dem hette Linnea o Annika ;)Försökte först komma in på nån krog "Mårtenssons", men 23 så blev nån pub där vi blev bjudna på shots av våra goa gubbar ;) Sen blev det krogen "B&B", hel nice krog så jävla roligt, tusen gånger bättre än Gävles krogliv! O billgit var de 60kr inträde o gratis garderob =) Träffade på lite nytt folk bl.a Filip som kom från småland o hans gamla lumpenpolare Rasmus som bor i Halmstad blev efterfest o så med dem o en till i nån mysig stor stuga som Filips föräldrar ägde elr så tror jag :) Lite smått pinnigt att komma tillbaka till campingen dan efter o "Goa gubbarna" frågar om festen redan är slut ;) Haha! Men mys allt så jävla mys!

På söndan då som sagt blev det lugnt, somnade av en stund när vi kom tillbaks. Mkt ta de lugnt så tog vi en bra jäkla lång promenad till närmaste mataffär för vi skulle handla kyckling o potatissallad, tog 40min dit o 40min hem xD Kortspel i tältet med Dolme o Simon fick förgylla sista kvällen i Tylö :)

Hade väl lite otur med vädret fast de va jue varmt trots att de va mulet mesta delen av tiden där. Och maten gud va vi fuskde med den, blev för mkt av det "rinnande alkoholen" än basfödan ^^ Konserver är inte min favorit men de gick ner, blev även en kinabuffé en dag, en pizza en dag, kycklingsallad, o kyckling med potatissallad :P Mkt motion blev de också kanske gick minst 6-10km om dan, hurtiga bullar ;) Så himla roligt att träffa en massa nytt folk o från flera olika ställen i Sverige :) Detta var en resa i världsklass :)

Måndan blev det en tidig avfärd mot Göteborg :) Kom väl dit vid tolv tiden, blev lite check på stan o sen på kvällen blev de "Lotta på Liseberg" för min o Idas del o stackars Dolme o Simon höll väl på att dö av tristess xD Hemfärd vid kvart i tolv på natten byte av buss i Jönköping vid halv två tiden, sedan byte igen vid halv sju på morron I Sthlm o sen byte mot upptåg vid åtta i Uppsala, väl hemma vid halv tio tiden o då var det sängen som hägrade ^^

I väntan på bussen i Uppsala :P

Kära Tylösand!!

Fin utsikt vid Tylö-stranden!

Gruppfoto ;)

Lisa o Johanna :)

Malmöfolks ;)

Campingmys :)

Water ;)

After beach ;)

Humor på hög nivå ;)

Mkt folk kan jag lova :)

Stranden efter after beach,Johanna o jag :)

Lisa o Simon :)

Robin B o Robin :)

Rasmus o jag :)

Lotta på Liseberg :)

Sällan vi då ;) (orkar inte vända bilden)

Nä nu blev de på tok för långt enough ;) Finns fler pics på facebook :) http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=133541&id=603487145




Igår blev de sommarkväll i Gävle allsång + Alcazar, blev lite besviken efter allt drag i Tylösand ;) Förresten tack era jävlar som lyckades sno min plånbok på slick igår hoppas ni kom långt på 100kr o mitt o idas körkort + mitt bankomatkort, hoppas ni blev besvikna :@ Nu när man var nykter o trodde man hade extra uppsikt nä då då jävlar blir man bestulen :/

Fick spärra bankomatkortet, beställa nytt o dra till vägverket för att fixa nytt körkort!

Ikväll vankas det träning uah vad jag kommer bli trött har vart en soffpotatis nu ett tag :P

Tjarrrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0