Santa Claus is coming to town...

Yes vilket år -  endast en vecka kvar till julafton & bara TVÅ VECKOR! kvar på det här året!! Herregud va tiden går fort. Så vad har hänt under det här året? Jag tänkte göra en liten sammanställning av 2008! ^^

2008 firades in på stortorget i Gävle med bl.a Sandra, Nima, Jens, Thomas, Pontus m.fl, riktigt trevligt om jag inte missminner mej ;)

Året var ett viktigt år, i år blev man jue 18! ^^ Firade födelsedan med familyn, så blev det krogen slick city o födelsedagsfest hos Nima :)

Sista april firades på nån fest i Valbo, vill icke komma ihåg mer ;)

Skolavslutningen firades även den mestadels på nån fest i Valbo ;)

Midsommar firades i Öregrund me Idiiisen, hennes brorsor o några andra, nicenice :)

Det har blivit en del krogen det här året, elr hur MAJGUN, Hangan - det är där jag blir som en hel människa haha (de närmsta fattar) xD

Det här året har varit utan dess like, 2008 har präglats av många händelser, roliga ochtrevliga men också tragiska. Hopp har tänts och släckts, så som det oftast ser ut. Vänner har gått in och ur mitt liv, några saknar man mer än andra. De som fortfarande hänger med vet jag att det är människor som man kan lita på till tusen.  Jag har förändrats till en mer öppen och rolig människa, mer glad men samtidigt mer tjurskallig av mej ;) Mitt motto det här året har varit "Ta allt som det kommer", oftast har det faktiskt funkat men ibland har man fått brutit det.

Mycket har hänt under året och jag undrar hade jag vart någon annan om jag levt det här året nå annorlunda? Men det kan man bara spekulera om, det finns inget svar ;) Många minnen har bildats under åren, de roligaste lever kvar de mer tragiska finns bara med i det undermedvetna.

Årets:

...Vackraste kärlekslåt? Hmm svår fråga, men det får bli Takida - Curly Sue
...Mest uttjatade låt? Jason Mraz - I'm yours
...Smarta val? Byte från Skutskär till Strömsbro (fotboll)
...Resor? Berlin och Kefalonia, miss! :)
...Galnaste händelse? Allsång på Skansen me Idiisen i somras i spöregnet haha xD
...Mest besökta krog? Hangloose
...Fulaste smeknamn? Krogråttan eller iof kom på Spyan har man också fått höra, fy fäään Marsan ;)
...Svårighet? Att få ekonomin och tiden att gå ihop
...Personer som fått stå ut med mej mest när jag gråtit, skrikit, skrattat, klagat, bråkat, sjungit m.m? familjen, Idiisen, Marsan (kanske glömmer nån men sånt är livet)
...Härligaste skratt? Solklarts Marsans, ingen kan slå hennes skratt <3
...Virrpanna? Idiisen - hon är överallt med kroppen men ingenstanns med huvet xD

...Dåligaste situation att bli sjuk på? I Berlin - förkyld o ögoninflammation, såg hög ut för fan haha ^^

Jag hoppas att 2009 kommer bli minst lika slående, med ännu fler händelser och resor. Studenten närmar sig med storsteg, vårterminen kommer nog gå enormt fort, pengar kommer slösas, men man tar jue trots allt bara studneten en gång o man vill jue inte gå miste om nått så kör på!




Många bilder - måste begränsa mej, det var svårt men det finns många många fler bilder som även beskriver det här underbara året =)


Kommentarer
Postat av: julia

bra skrivet malin ;D

2008-12-17 @ 21:29:39
URL: http://juliaenylen.blogg.se/
Postat av: Julia

Klart att 2009 kommer bli lika bra mallan :) ja menar student 2009 here we come :P

2008-12-17 @ 22:12:49
URL: http://juliaalner.blogg.se/
Postat av: Anonym

För det första älskade krulludamm, världens största puss till världens härligaste människa!

Trots din jävla ögoninflammation (som jag försökte fly fältet ifrån HAHA) så är du lika underbar som du alltid varit (okej, undantag finns. T.ex när du är nykter på krogen, behövs det sägas mera ? xD HAHA) Jag kommer ändå alltid att uppskatta dina rosa/svarta/röda/gudvetvad-för-jävla färg du har på dina naglar för de speglar din knäppa personlighet. Men det gör ingenting, för du har fastnat in meinem Hertz Liebling ! Ps. Det här året hoppas jag att du tar det LITE lugnt med abbie samt abbie +. Du får inte nöta ut guldgruvan. HAHAHA

Smack !

2008-12-17 @ 22:17:44
Postat av: jolle

haha kul att läsa;) röda-gon-bilden på dig!!xDxD =bäst!!

2008-12-17 @ 23:24:41
URL: http://jollybob.blogg.se/
Postat av: jolle

*ögon ..

2008-12-17 @ 23:25:12
URL: http://jollybob.blogg.se/
Postat av: Julia

mmysigaa bilder och fräck bakrund :P

2008-12-17 @ 23:43:06
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: majgun;)

Söta lilla vän..

Vi har ialla fall ett halvår kvar med varandra, kommer sakna mina S-tjejer efter studenten!

Hoppas det går bra på halkisen imorgon. Så ses vi ju på juldagen.

PUSS SKUMPAN!

2008-12-18 @ 12:01:17
Postat av: isabelle

jadu malin, jag tror att du vet att du har mig att tacka för att du har blivit mer öppnare och roligare. utan mig vore du tråkig som en ... ja jag vet inte vad. jag är som en solsken i ditt liv :)

nästa år - STUDENTEN HERE WE COMEEEEEE! ;)

2008-12-18 @ 15:02:54
URL: http://izabellenylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0